zaterdag 5 mei 2012

Sjiek tasje





Ik had dit tasje al een tijdje geleden gemaakt, maar nog niet de tijd genomen om deze op internet te zetten. Ik had zo’n soort tasje op www.Craftster.org gezien, die heet de Noriko bag.

De stof die ik heb gebruikt heb ik bij Het Stokpaardje in Steenwijk gekocht.
Ik was bang dat het een erg slap tasje zou worden en ik vind vlieseline, wat je erop moet strijken niet erg handig en het word er naar mijn idee niet superstevig door, dus ik heb vilt tegen de voering aangezet, ik heb wel het idee dat hij daardoor nu steviger is en niet zomaar omvalt als er niks in zit. 
Als sluiting heb ik een magneet knoop gebruikt, ik vind dit soort knopen erg handig :D

Over het hengsel heb ik erg lang nagedacht, ik wilde eigenlijk gedraaid zijdedraad hebben, maar dat was nergens te vinden, dus toen heb ik een bolletje touw gekocht met het idee dat ik het dan zelf zou gaan draaien, maar toen ik dat probeerde kwam er maar een heel dun hengseltje uit. Toen moest ik dus wat anders verzinnen.. ik had nog zo’n punnik poppetje ergens liggen, misschien kon ik daar wel wat mee, en hier zie je het resultaat van mijn gepunnik, ik vind ze zelf erg goed gelukt :P.


Ik vond het tasje er nog niet helemaal 'af' uitzien.. daarom heb ik als versiering lampenkap franjes gebruikt, deze heb ik aan twee zijkanten genaaid. 




2 opmerkingen:

  1. Super!!!!
    Hij is heel mooi geworden. Echt een sjiek stofje :)
    Groetjes Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien wat het is, en ook dat je erbij vertelt hoe je op het idee komt. Knap zeg... ik kan dat niet. Groetjes Gerbrig

    BeantwoordenVerwijderen