dinsdag 6 september 2011

Een hondenleven..... of meerdere


In 1995 kregen we een kleine puppy in huis, ze heette Belle en was een Beagle, zoals sommige mensen weten kunnen Beagles je ’t bloed onder de nagels vandaan halen, maar dat wisten we toen nog niet.  Over de jaren heen hebben we heel veel plezier aan haar gehad en ze was een heel lief beest, maar soms ook een duiveltje ;). Ze heeft 13 jaar mogen worden en in 2007 overleed ze.

In datzelfde jaar hebben we een nieuwe puppy genomen, na veel zoeken viel onze keus op een Shetland Sheepdog, een Sheltie, toen moesten we natuurlijk op zoek gaan naar een fokker, na een tijd zoeken kwamen we uit bij The Tender Tempest, zij had op dat moment een nestje met puppies, die 9 november 2007 geboren waren.
In januari is Kaya toen bij ons komen wonen, na puppycursus en de vervolg cursussen, die mijn vader en ik samen volgden bij hondenschool Kwispel, wilde mijn vader wel verder met haar trainen, behendigheid leek hem wel wat, hij heeft zich toen met Kaya opgegeven bij hondenschool: De Vrolijke Staart in Steggerda.


Toen begon het bij mij ook te kriebelen, ik wilde ook wel behendigheid doen….. Tsja, dan heb je wel een hond nodig…
Mijn ouders wilden niet nog een zelfde maat hond als Kaya, het moest maar een kleinere hond worden. Dat werd toen Noa, Noa is een Lhasa apso, of in ieder geval voornamelijk een Lhasa apso ;), haar moeder was half Lhasa apso en half West Highland White Terrier, waardoor zij ¼ Westy in zich heeft. Noa is 4 februari 2009 geboren en toen ze oud genoeg was is ze bij mij en mijn ouders komen wonen.
Ik heb met haar verschillende cursussen gedaan bij hondenschool Kwispel en ze begonnen daar toen ook net met behendigheidslessen te geven. Maar omdat Noa erg afgeleid is tijdens wedstrijden door Kaya, want die is er normaal niet bij, bij de training, train in nu ook in Steggerda bij De Vrolijke Staart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten